Wednesday 23 May 2012

D.U.I..T . adalah satu sebab kenapa saya masuk unit trust

Assalammualaikum

Saya nak cerita mengenai duit. D.U.I..T.

D.....U......I......T

O.....S......K......A
A.....A......H......W
.......H.......L......W
........A......A......A
.................S.......K
..........................K
 .........................A
 ..........................L


Pertama DOA. Doa amat penting. Dalam doa kiita tidak digalakkan meminta untuk menjadi kaya, atau banyak duit. Kita digalakkan meminta seperti "Berikan aku sedikit rezekimu supaya aku dapat menolong orang yang susah ...". Kita kita akan dapat bantu orang di Public Mutual dengan memberikan pulangan lebih-lebih besar dan dengan 2) mengajak mereka masuk dalam industri yang masih muda lagi ini sebagai unit trust consultant. Pulangannya besar dan amat-amat besar.

Usaha. Kita tidak boleh berdoa tanpa usaha. Dalam usaha kita kena pastikan yang kita usaha hari ini lebih baik dari semalam.

Ikhlas. Dalam unit trust memang kita kena ikhlas. Kita ikhlas menolong orang mendapatkan pulangan yang banyak walaupun dengan habuan yang sedikit. Kita ikhlas mengajak orang lain memasuki bidang yang memberikan banyak pulangan bagi kita dan bagi orang yang diajak

Tawakkal. Bertawakkal kepada Allah supaya ada yang kita buat ini  memberi pulangan yang baik. Kalau tidak dapat pulangan yang baik pun tidak kisah, sebab anda berjaya membuat dengan ikhlas. Usaha anda itu sebenarnya berjaya, sebab ia lalu ikut anda. Apa lagi yang anda hendak? Walaubagaimanapun , anda tahu dan saya tahu berapa besarnya income yang Dia bagi.



No comments:

Post a Comment