Sunday 13 May 2012

kalau 6 bulan lagi dapat duit pencen, tentu gembira betul tak

Assalamualaikum

Gembira tak kalau dapat duit pencen? Dan bukan umur 55 tetapi sekarang? Ya duit dapat bulan-bulan. Walau kita tak kerja. Misalnya kita masuk hospital, selama sebulan. Ada tak orang bagi duit pencen? Ada yang bagi sekarang tak?

Dalam kerjaya sebagai Konsultant unit trust anda boleh dapat duit pencen. Ia dipangil 'Carier Benefit". Senang cerita lagi banyak pelaburan orang-orang yang anda jadi unit trust konsultant, lagi banyak carier benefit anda.

Kenapa perlu duit pencen? Kita tidak boleh kerja untuk selamanya. Sampai masanya ,semua atau sisit-sikit Dia ambil balik. Kita perlu buat persedian.

Sekarang ni, kita telah dengar umur untuk bersara hendak dinaikan. Kenapa? Kerana terlalu banyak orang yang miskin dari golongan warga emas. Wang EPF mereka cukup untuk 3 tahun pulak tu . Ini semakin serius.

Semasa simpan di bank, ASB dan  KWSP, tidak ramai yang memikirkan inflasi. Inflasi akan menjatukkan kuasa membeli duit kita. Duit yang banyak dalam jangkamasa yang lama akan kurang kuasa membelinya.

Simpanan untuk masa susah memang amat perlu. Dan jika anda mempunyai extra income dari unit trust dan  dapat duit pencen, ia akan jadi lebih mudah


Hubungi saya cekapsaham@yahoo.com



Yang diperlukan adalah
2 salinan Kad pengnalan
6 keping gambar passport
duit exam + kursus + pesuruhjaya sumpah = 250 + 10 + 3 = RM263
Tandatangan Contract Agency
Tandatangtan letter of aoth
Sijil original SPM atau ke atas (Math dan bahasa - Kredit)
(kalau sijil SPM  hilang, boleh sign surat hilang dan ditantatangan dihadapan pesuruhjaya sumpah)

Boleh contact saya
email  cekapsaham@yahoo.com


No comments:

Post a Comment