Sunday 13 May 2012

Kenapa saya mencedangkan anda join as unit trust konsultant.

Asslamualaikum

Saya mencadangkankan supaya saudara/saudari masuk sebagai consultant unit trust ni sebab

1) income besar walau secara PART-TIME.
Saya sendiri yang buat part time mendapat Rm 5,xxx sebulan. Ini dilihat sebagai biasa. Itu income saya yang buat PART-Time. Tentulah tak banyak. Kalau buat full time macam DIRECT UPLINE saya, lebih kurang 30 hingga 60 ribu sebulan.

Saya rasa tak  perlu saya nyatakan kenapa.

Itu komisyen belum dikira carier benefit, iaitu cara kira dapat income secara pencen. Ya, macam pencen. tapi tak yah tunggu umur 55 tahun, dapat sekarang.

Sebab no 2) yang lebih penting bagi saya adalah keadaan ekonomi kita sekarang.

Ekonomi kita akan naik dan turun sehingga 6-7 tahun. (mengikut 2 kitaran hayat dan surah Yusuf dalam Al-Quran). Mengikut sejarah Nabi Yusuf, raja pada zaman itu menyuruh sesiapa agar menafsirkan mimpi 7 ekor sapi atau lembu kurus memakan 7 ekor sapi gemuk. 7 tangkai gandum yang hijau dan 7 tangkai gandum yang kering. Nabi Yusuf menafsirkan bahawa hendahlah kita mercucuk tanam selama 7 tahun dan dibiarkan pada tangkai kecuali sedikit saja yang perlu untuk dimakan. Ini dibuat masa ekonomi boom. Ini untuk menjamin 7 tahun yang kemudian yang akan memakan hasil tanaman yang disimpan akibat kemarau atau ekonomi merudum. 7 tahun selepas itu tuhan akan menurunkan hujan yang cukup untuk bercucuk tanam. orang memerah anggur pada masa itu.

Dari kisah Nabi Yusuf, kita dapat tahu, melalui pendapat saya yang dianugerah Allah ini, Ekonomi Boom dan Ekonomi merudum atau recession mengambil masa 7 tahun boom dan 7 tahun ressesion. kita juga dapat tahu 1 kali ekonomi yang keterlaluan dan 1 kali ekonomi dalam keadaan boom dan gawat yang biasa.
Pada tahun 1993, market kita dalam keadaan boom yang melampau. Boleh kata beli kaunter saham apa pun pada waktu itu, semuanya naik. Naik yang melampau. Sekiranya cerita nabi Yusuf ni berulang selepas 20 – 27 tahun, keadaan boom yang melampau ini akan berulang dalam 20 – 27 tahun selepas 1993 iaitu tahun 2013 hingga 2020. Adakah anda sudah bersedia?

3) sebab dasar cash flow quadrant. Ia menceritakan pasal 4 cara mendapatkan income. Saya bercerita tentang unit trust dan Cash Flow Quadrant di dalam video ringkas seperti di bawah.




4) Anda join group yang banyak remisier dan dealer. Selain dari memahami tentang kerjaya mereka, terdapat juga peluang dalam bidang finance yang sesekali terbuka. Sekarang ini saham terbitan baru "Gas Malaysia" yang amat-amat menarik. Juga untuk mereka yang bumiputra dan berduit untuk memohon melalui MITI. Saya membantu client saya "yang telah beli saham RM10,000 ke atas dan client unit trust saya" untuk memohon.



Bagi yang berminat nak join unit trust consultant ni, berikut adalah diperlukan (bagi yang belum pass exam cute).

1) Sign aggreement
2) Sign letter of aoth
3) Gambar Passport 6 keping
4) Sijil Original SPM atau ke atas
5) Duit RM263.00 termasuk kursus dan pesuruhjaya sumpah.
6) Salinan IC

Sila email ke cekapsaham@yahoo.com untuk pertayaan lanjut.

No comments:

Post a Comment