Sunday 13 May 2012

lesen unit trust anda mati?

Assalammualaikum wrt wbt

Anda ada leden unit trust tapi dah mati. Anda pernah jadi perunding unit amanah?

Sekarang ni, lesen yang dah mati dan tidak dihidupkan dalam masa 3 tahun akan mati terus dan tidak boleh dihidupkan kecuali kena ambil exam unit trust.

Jika sebelum 3 tahun, hidupkanlah lesen anda. Anda boleh hidupkan di syarikat unit amanah yang sama atau syarikat yang lain atau upline yang sama atau upline yang lain.

Kemasukkan ke dalam industri ini sudah menjadi lebih susah, dan akan menjadi lebih-lebih susah pada masa akan datang. Sekiranya anda telah ada lesen unit trust, anda mungkin telah tertidur bersama-sama lesen anda. Sekarang ini masanya untuk anda bangun semula. Industri ini masih di zaman bubak-budak lagi. Anda boleh pergi jauh, jauh dari yang anda fikirkan.

Cuba fikirkan, kita nak ramai orang masuk ke dalam industri ini tetapi ramai pulak yang tak layak. Mulai tahun ini, cuma orang yang kredit dalam mathematik dan bahasa pada peperiksaan SPM sahaja yang boleh ambil exam unit trust.atau dipanggil cute. Dan sekarang ni sudah ada point untuk kursus-kursus yang dibuat dan kita dikehendaki untuk mencukupkan beberapa point untuk membolehkan kita memperbahrui lesen kita. Exam unit trusts pun telah dijadikan lebih sukar untuk melepasi semenjak 1/1/2012. Ini sebenarnya adalah tanda-tanda industri ini berkembang dengan pesat dan memaksa pihak yang berkuasa untuk buat tindakan untuk mengurangkan pemegang lesen.

Sekiranya anda memikirkan untuk memasuki kumpulan kami, yang lebih kepada remisier (wakil peniagaan saham), dealer dan mereka yang datang dari bank, anda boleh menghubungi cekapsaham@yahoo.com.

Anda perlu ada
2 salinan photocopy kad pengenalan
Tandatangan Agency Contract
Tandatangan letter of Aoth
Gambar 4 keping
Duit lesen RM100.00

No comments:

Post a Comment